Energetisch in balans

Acupunctuur

Acupunctuur vormt een onderdeel van de Traditionele Chinese Diergeneeskunde. Het is een energetische geneeskunde waarbij gestreefd wordt naar evenwicht tussen Yin en Yang. Een ziekte wordt namelijk beschouwd als een verstoring van dit evenwicht. Het doel van acupunctuur is ziektes te genezen en voorkomen.

Acupunctuur is bij het grote publiek het best gekend als een techniek om pijn te verlichten, maar het is ook meer dan dat. In tegenstelling tot de traditionele Westerse geneeskunde, waar pijn vaak als een klacht op zich wordt beschouwd, wordt er in de Chinese geneeskunde bij elke klacht steeds naar het volledige dier gekeken. Er wordt naar de oorzaak van het probleem gezocht.

Door een dier energetisch in balans te brengen voelt het zich beter in zijn vel en kunnen chronische problemen of steeds weerkerende problemen verbeteren.

Traditionele Chinese Diergeneeskunde rust op 3 grote pijlers:

• Acupunctuur (naalden inbrengen om energie te stimuleren/kanaliseren)
  • Voedingsleer
  • Kruidengeneeskunde

Er wordt getracht om uw hond zo goed mogelijk te helpen door het instellen van een combinatietherapie

• De energetische balans te herstellen met acupunctuur
  • Blokkades en spierspanningen weg te werken met osteopathie
  • Bijkomende ondersteunende adviezen
Acupunctuur

Acupunctuur kan aangevuld worden met Lasertherapie

Lasertherapie is een geconcentreerde straling (Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation) die met verschillend wattage en frequenties zorgen voor een activatie van de doorbloeding, een activatie van de afweercellen, verbeteren van onstekingen, pijn verminderen, celdeling stimuleren. Daardoor kan het ingezet worden bij stijfheid, arthrose, moeilijk helende wonden, hardnekkige (oor)ontstekingen, pijn, ...